Seccions

Imatge MenúAgenda d'activitats 



Setmana de la Internacionalització juny 2016

L'Amèrica Central i el Carib: països petits amb oportunitats de negoci reals.
Els casos de Panamà i Cuba.

Data: Dimarts, 14 de juny
Hora: 12.00 h-14.00 h
Lloc: ACCIÓ, Passeig de Gràcia,129, Barcelona


Els principals països d’Amèrica Central i Carib (Guatemala, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica i Panamà, a més de Cuba i República Dominicana) sumen al voltant de 60 milions d’habitants. La integració d’aquests països s’està dibuixant més enllà d’un escenari purament comercial, el que està ajudant a augmentar el nivell de vida de la seva població, reflectint-se en una increment de la demanda de productes estrangers. D’acord a les previsions del Fons Monetari Internacional i de la CEPAL (Comissió Econòmica per Amèrica Llatina i Carib de les Nacions Unides), gairebé tots països d’Amèrica Central i Carib tindran una estabilitat i un creixement econòmic importants durant els propers anys.

Panamà liderarà aquest creixement. És el país més ric d’Amèrica Central, i importa gairebé tot tipus de productes, essent els més demanats durant els darrers anys els bens de equip i maquinària per la construcció, degut a la gran expansió d’aquest sector. El sector turístic, amb molt camí a recórrer, presenta també oportunitats interessants per les empreses catalanes.

Per una altra banda, cal destacar al Carib el cas de Cuba, que ha començat a caminar cap a una major obertura i, tot i que l’Estat continua essent el principal element de control econòmic (representa gairebé el 90% del PIB), s’estan obrint noves oportunitats de negoci molt interessants per les empreses catalanes. El 2014 es va aprovar la Ley de la Inversión Extranjera, que permet la inversió estrangera directa en gairebé tots els sectors (a excepció d’educació, salut i defensa), introduint també alguns incentius fiscals, protegint als inversors i permetent tenir participacions majoritàries a les empreses. Aquesta llei va suposar la creació de la Cartera de Oportunidades de Inversión per a estrangers, on es troben gairebé 360 projectes que necessiten capital exterior (en diferents sectors).

L’objectiu de la sessió es donar a conèixer les oportunitats de negoci que aquests dos mercats presenten, així com la millor forma d’abordar-les. Es presentarà també la missió institucional i empresarial que es realitzarà al novembre, conjuntament amb el Port de Barcelona.


Programa del seminari
11.45 hRecepció d'assistents
12.00 hBenvinguda
Sra. Judith Hidalgo, directora de la Unitat Internacionalització i Inversions d’ACCIÓ
12.10 hL'Amèrica Central, països petits amb oportunitats interessants. El cas de Panamà
Sra. Natalia Royo, ministra consellera d'Assumptes Econòmics de l'Ambaixada de Panamà
Sr. Antoni Pujol, director Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Panamà
12.40 hCuba: obertura real? Oportunitats destacades
Sra. Janet Fernández, consellera comercial i econòmica de l'Ambaixada de Cuba
Sra. Glòria Mérida, directora de GMB&IBERANA, consultoria especialitzada en el mercat cubà
13.00 hTaula rodona: Dues empreses catalanes explicaran la seva experiència empresarial a la regió
Sr. Daniel Solé, chief executive officer de L.SOLÉ
(Empresa - Pendent confirmació disponibilitat)
13.30 hPresentació de la Missió Institucional i Empresarial a Panamà i Cuba
Sra. Francesca Guardiola, directora de la Unitat de Relacions Institucionals i Territori d’ACCIÓ
Sr. Joan Colldecarrera, adjunt a la Presidència del Port de Barcelona
13.45 hPreguntes i respostes
14.00 hCloenda

La Setmana: Com arribar, últimes edicions
Seminaris: Amazon, Balcans, Centreamèrica, Iran, Àfrica subsahariana
Recursos: Recomanador d'oportunitats, anàlisi d'oportunitats per països