Seccions

Imatge MenúACCIÓ 



La Generalitat promou més de 800 reunions de treball entre empresaris catalans i els directors d'ACCIÓ al món

ACCIÓ

diumenge, 13 octubre 2013

•       A banda de les entrevistes, durant la Setmana de la internacionalització que ha tingut lloc entre el 7 i 11 d’octubre, s’han organitzat 26 seminaris temàtics sobre diversos mercats que han comptat amb més de 700 assistents.
 
•       Les reunions més interessants per als empresaris catalans han estat els Estats Units, els Emirats Àrabs Units i Rússia, entre d’altres.
 
La Setmana de la Internacionalització organitzada pel Departament d’Empresa i Ocupació ha tancat amb més de 800 reunions entre empresaris catalans amb projectes d’expansió internacional i els 34 directors dels centres de promoció de negocis que la Generalitat té a tot el món.
 
Les reunions, celebrades a la seu d’ACCIÓ i a les delegacions de l’agència a Catalunya, han servit perquè l’empresariat conegui les característiques de cada país, els sectors en alça i les consideracions que cal prendre per començar o ampliar la presència exterior en un mercat determinat.
 
A banda de les reunions, més de 700 empresaris i emprenedors també han assistit als 26 seminaris sobre àmbits geogràfics concrets, com els mercats asiàtics, Sud-àfrica o Colòmbia, entre d’altres, i també sobre temes relacionats amb l’exportació com el finançament o la innovació tecnològica internacional. 
  
 
Les exportacions fora de la UE, a l’alça 
 
La Setmana de la Internacionalització ha posat de manifest l’interès de l’empresariat català per les exportacions extracomunitàries. Els mercats més sol•licitats han estat els Estats Units, els Emirats Àrabs Units, Rússia, França, la Xina, Alemanya, els països de l’Amèrica Llatina, el Marroc i Sud-Àfrica.
 
Pel que fa a l’assistència als seminaris, els que han reunit més empresaris han estat els dedicats als mercats del Japó, Brasil, Angola, Turquia i Colòmbia. Aquestes xifres segueixen la línia de les dades més recents d’exportacions catalanes que mostren que els mercats asiàtics, nord-africans i llatinoamericans han guanyat un interès creixent els últims anys. 
  
 
La Setmana de la Internacionalització, a tota Catalunya 
 
En el marc de la Setmana, els directors dels Centres de Promoció de Negoci també s’han desplaçat a les delegacions d’ACCIÓ al territori per entrevistar-se amb empresaris d’arreu de Catalunya que busquen noves oportunitats de negoci al món.
 
Així, els directors de les oficines de Dubai, Praga, Varsòvia, Brussel•les -delegació davant de la UE i la delegació davant els organismes multilaterals a Washington s’han reunit amb empresaris de Girona, mentre que els de Copenhaguen, Pequin i Casablanca s’han entrevistat amb professionals de Lleida. Igualment, els responsables de les oficines d’ACCIÓ a Buenos Aires, París i Santiago de Xile s’han desplaçat a Manresa, mentre que els directors de Mèxic, Sidney i Singapur s’han reunit amb professionals de Tarragona. 
  
 
El perfil de l’empresa 
 
Les empreses que han participat a la Setmana interessades en iniciar o ampliar la seva presència exterior són, de mitjana, organitzacions de més de 10 treballadors, del sector industrial i serveis comercialitzables. La major part són empreses que facturen més d’1,5 milions d’euros anualment, i que exporten un volum superior als 100.000 euros.



Cercador de premsa

Calendari

Calendari

Contacteu-nos

Contacte

premsa.accio@gencat.cat

Tel. 93 476 72 13

Rebre comunicats