Seccions

Imatge MenúACCIÓ 



Hero MotoCorp, el gegant de la moto a l'Índia, anima les firmes catalanes a entrar al país per lligar-hi acords

ACCIÓ

dimarts, 26 novembre 2013

L'empresa ven 6 milions d'unitats cada any i ja ha confiat en les enginyeries catalanes GPO i Idiada per al seu nou centre d'investigació


Nova Delhi (ACN).- Hero MotoCorp, el gegant de la motocicleta a l'Índia, ha animat les empreses catalanes del sector a entrar al país asiàtic per comprar-los els seus productes i serveis. L'empresa, que ven 6 milions d'unitat cada any i factura 3.200 MEUR, s'ha interessat pel potencial que Catalunya té en el camp de l'automoció. De fet, ja ha lligat acords amb algunes firmes que treballen a l'índia. Aquest és el cas de les enginyeries catalanes GPO i Idiada, que mitjançant un consorci amb una altra d'italiana, estan dissenyant el nou centre de recerca d'HeroCorp. El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha subratllat que l'automoció catalana té vocació "de ser part de la cadena de producció al món".
 
Hero MotoCorp és l'empresa que més motocicletes produeix a l'Índia i la primera del món en termes d'unitats venudes en un any fiscal (6,23 milions el 2011-2012). La companyia, amb seu central a Nova Delhi, fabrica motocicletes i scooters des dels 100 c.c. fins als 225 c.c.
 
A més de la planta de Nova Delhi, aquest gegant del sector té tres fàbriques més a l'Índia, que en conjunt poden arribar a produir 6,9 milions d'unitats per any. Des d'aquí, Hero MotoCorp abasteix el mercat nacional del país asiàtic, a més d'Sri Lanka, el Nepal i alguns països de l'Amèrica Central (Guatemala, el Salvador i Hondures).
 
La companyia compta amb una plantilla de prop de 6.000 treballadors i factura 3.200 MEUR. Hero MotoCorp està immersa en una estratègia per convertir-se en un dels líders mundials del sector de les dues rodes, i expandir la seva activitat per tot el globus. Com concreta el seu vicepresident d'aprovisionament, Neeraj Mathur, a curt termini això passa per estendre's "a l'Amèrica del Sud i a l'Àfrica".
 
A 50 països l'any 2020  
L'entrada d'Hero MotoCorp a Europa no es preveu fins al 2015 ó 2016. "Ara bé, en principi hi vendrem, però no hi produirem", concreta Mathur. L'objectiu del gegant indi és estar present a 50 països el 2020 i disposar d'unitats de producció a vint d'ells.
 
HeroMotoCorp, doncs, té un enorme potencial per a les empreses de l'automoció que participen a la missió a l'Índia. Bé siguin fabricants de components o enginyeries dedicades a l'R+D+I. "Ens agradaria entrar al mercat global amb la millor tecnologia possible, tot i que també és veritat que preferim comprar al mercat local i a aquells llocs on hi obrim fàbriques", explica el vicepresident.
 
Per això, durant una visita a l'empresa, els directius d'Hero MotoCorp han animat les firmes catalanes a introduir-se a l'Índia per comprar-los els seus productes o serveis. Ja sigui venent a un soci local que li faci de proveïdor, ja sigui a través de fórmules les conegudes 'joint ventures' (acords d'inversió entre dues empreses a mig i llarg termini).
 
El nou centre d'investigació, amb segell català
De fet, el gegant indi de la motocicleta ja ha confiat en l'experiència catalana per a projecte empresarials. Aquest és el cas de les enginyeries GPO i Idiada, que mitjançant un conveni amb una altra d'italiana, s'encarreguen de fer el projecte del nou centre de recerca i desenvolupament d'Hero MotoCorp.
 
Aquestes instal•lacions es trobaran a Kukas (al costat de Jaipur) i suposaran una inversió d'uns 130 MEUR. "Comptaran amb pistes, laboratoris i banc de proves", concreta el seu conseller delegat, Xavier Montobbio.
 
Una altra de les empreses catalanes que participa a la missió, i que també està en converses per lligar un acord amb la companyia és J. Juan. Dedicada a fabricar sistemes de fre hidràulic i cables de tracció mecànica, va entrar a l'índia el 2009 i ara obrirà una oficina comercial a Pune, "on hi ha el hub del sector de la motocicleta", concreta el seu adjunt a gerència, José Luis Juan.
 
La firma ja treballa amb fabricants de l'Índia i ara negocia amb Hero MotoCorp per vendre-li un sistema d'ABS que ja porta directament el líquid de fre incorporat. "Depenent dels volums que necessitem, o bé farem una joint venture o bé obrirem les portes al negoci local", explica Juan. El directiu de la firma també concreta que a l'Índia hi ha terreny per córrer. "La tecnologia del fre hidràulic hi ha entrat amb força, i actualment la porten el 30% dels sistemes", explica José Luis Juan.
 
El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que avui ha acompanyat les firmes de la missió a la visita a Hero MotoCorp, destaca que "és evident que el primer productor mundial de motos té interès per les empreses catalanes tant pel què fa a tecnologia i processos, com productes i innovació".
 
"Catalunya vol ser part d'aquesta cadena de producció al món", ha dit el titular d'Empresa, en referència a la vocació d'internacionalització del sector. "Hero MotoCorp ha mostrat un interès elevat i, d'aquí, ja veurem si se'n deriva algun possible encàrrec, que s'afegeixi al que han aconseguit empreses com GPO", ha conclòs.
 



Cercador de premsa

Calendari

Calendari

Contacteu-nos

Contacte

premsa.accio@gencat.cat

Tel. 93 476 72 13

Rebre comunicats