Seccions

Imatge MenúACCIÓ 



La Generalitat posa en marxa el Pla Àfrica, una estratègia pionera per impulsar les exportacions de les empreses catalanes a l'Àfrica subsahariana

ACCIÓ

dimarts, 21 gener 2014

·        El pla, que és el projecte més ambiciós de la Generalitat fet fins ara per promoure la internacionalització de les empreses catalanes a  l’Àfrica subsahariana, ja s’ha posat en marxa amb l’obertura d’una antena comercial a Ghana.
 
·        L’estratègia, presentada aquest dimarts pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, es desenvoluparà a través d’ACCIÓ amb l’objectiu de sensibilitzar 1.000 empreses en els propers tres anys.
 
·        Set economies africanes es troben entre les 10 de major creixement entre el 2010 i el 2015, i es preveu que el 2030 el continent representi el 7% de la riquesa mundial.
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, ha presentat aquest dimarts el Pla Àfrica, l’estratègia més ambiciosa de la Generalitat feta fins ara per impulsar les exportacions de les empreses catalanes a l’Àfrica subsahariana.

 
El pla es desenvoluparà fins a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Ocupació- i diversos col·laboradors, com consultores, entitats financeres, escoles de negoci i altres agents. De fet, l’estratègia ja ha començat amb l’obertura a principis de gener d’una antena comercial d’ACCIÓ a Accra, la capital de Ghana.
 
Durant l’acte de presentació del pla al Palau de Pedralbes, Torres ha explicat que l’objectiu és “afavorir que l’interès de les empreses catalanes per l’Àfrica pugui créixer i que comptin amb el suport de la Generalitat per tal d’anar-se introduint en aquest mercat emergent”. Pel secretari d’Empresa i Competitivitat, “necessitem ser-hi, perquè en el futur hi haurà moltíssimes oportunitats econòmiques i posicionar-se bé des d’un bon començament és un avantatge competitiu”.
 
L’acte ha comptat amb la participació del Conseller Delegat d’ACCIÓ, Joan Tarradellas; la cap per als mercats d’Àfrica i Orient Mitjà, Carmen Gonzalez; la directora de l’antena comercial a Accra, Florence Hiard; la directora del Centre de Promoció de Negocis a Johannesburg, Sílvia Robledo; i el cap del Departament de Mercats del Centre pour le Développement des Entreprises ACP-EU, Jordi Tió Rotllan.
 
El pla, que té l’objectiu de sensibilitzar 1.000 empreses en els propers tres anys, es vertebra sobre dos eixos. D’una banda es vol donar suport sobre el territori amb la creació d’una xarxa d’antenes a l’Àfrica subsahariana, complementàries als Centres de Promoció de Negocis que ACCIÓ té al continent africà (a Casablanca, El Cairo i Johannesburg). La primera antena s’ha situat a Accra, capital de Ghana, per donar servei a les empreses que vulguin exportar als països de la zona. 
 
Torres ha avançat que a més, en els propers anys, es preveu obrir antenes comercials a Dakar (Senegal), Nairobi (Kènia) i Luanda (Angola), aconseguint “una cobertura suficient d’instruments per donar suport a les empreses
 
Aquestes antenes oferiran acompanyament integral a les empreses amb serveis personalitzats per promoure les vendes i implementacions als mercats del continent. Així, entre d’altres, faran estudis i sondejos de mercat, recerques de clients o agendes de prospecció. També organitzaran missions empresarials i donaran suport en la constitució d’empreses i en la selecció de personal.
 
D’altra banda, a través del pla es vol sensibilitzar les empreses catalanes sobre les oportunitats que presenta l’Àfrica. S’organitzaran taules rodones temàtiques i conferències per estudiar quins són els problemes que es troben les empreses a l’hora d’entrar al mercat africà i les millors estratègies per solucionar-los.
 
També es crearà el Club Àfrica, que reunirà periòdicament un grup d’empreses catalanes amb experiència o interès en internacionalitzar-se al continent, per crear un espai d’intercanvi d’experiències i coneixement. S’extrauran lliçons apreses i bones pràctiques a partir de casos empresarials concrets i es fomentarà la col·laboració entre companyies per impulsar l’expansió cap a les regions africanes.
 
Per què l’Àfrica?
L’Àfrica evidencia un dinamisme i una gran projecció econòmica, i ACCIÓ ha detectat que hi ha un interès creixent de l’empresariat català per exportar-hi. La població és de gairebé 1.000 milions de persones i set de les economies de la zona es troben entre les 10 de major creixement del món. De fet actualment, l’Àfrica representa el 4% de la riquesa mundial, però al 2030 es preveu que aquest percentatge creixerà fins al 7% i fins al 12% al 2050.



Cercador de premsa

Calendari

Calendari

Contacteu-nos

Contacte

premsa.accio@gencat.cat

Tel. 93 476 72 13

Rebre comunicats