Seccions

Imatge MenúACCIÓ 



La Generalitat presenta a Mataró el Pla Àfrica, una nova estratègia per impulsar les exportacions de les empreses catalanes a l’Àfrica subsahariana

dilluns, 22 setembre 2014

  •    El pla, que és el projecte més ambiciós de la Generalitat fet fins ara per promoure la internacionalització de les empreses catalanes a  l’Àfrica subsahariana, ja s’ha posat en marxa amb l’obertura d’una antena comercial a Ghana.


La Generalitat de Catalunya ha presentat aquest dimarts a Mataró el Pla Àfrica, l’estratègia més ambiciosa de la Generalitat feta fins ara per impulsar les exportacions de les empreses catalanes a l’Àfrica subsahariana. El pla es desenvolupa a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Ocupació- i diversos col·laboradors com consultores, entitats financeres, escoles de negoci i altres agents.

La cap per als mercats d’Àfrica i Orient Mitjà d’ACCIÓ, Carmen Gonzalez, i el president de la Delegació del Maresme de la Cambra de Comerç de Barcelona, David Marin, han explicat els objectius i la metodologia del Pla Àfrica al TecnoCampus de Mataró aquest dimarts. A l’acte també hi han participat la delegada a l’Alt Penedès, Garraf i Maresme d’ACCIÓ, Cristina Fabián, i la Directora del Departament Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Elisabet Coll-Vinent.

D’una banda es vol donar suport sobre el territori amb l’obertura d’una antena comercial a Accra, la capital de Ghana, complementària als Centres de Promoció de Negocis que ACCIÓ té al continent africà. Aquesta oficina ja dóna servei a les empreses catalanes interessades en vendre els seus productes en aquest país i a Nigèria, Costa d’Ivori, Benín, Togo i Burkina Faso. Les exportacions catalanes a aquests països han crescut un 160% en els últims 10 anys.

L’antena ofereix acompanyament integral a les empreses amb serveis personalitzats per promoure les vendes i facilitar les inversions en aquests països. Així, entre d’altres, desenvolupa estudis i sondejos de mercat, recerques de clients o agendes de prospecció. També organitza missions empresarials i dóna suport en la selecció de personal local.

D’altra banda, a través del pla es vol sensibilitzar les empreses catalanes sobre les oportunitats que presenta l’Àfrica. En aquest sentit, s’organitzen taules rodones temàtiques i conferències per estudiar quins són els problemes que es troben les empreses a l’hora d’entrar al mercat africà i les millors estratègies per solucionar-los.

També s’ha creat el Club Àfrica, que reuneix periòdicament un grup d’empreses catalanes amb experiència o interès en internacionalitzar-se al continent, per crear un espai d’intercanvi d’experiències i coneixement. S’extrauran lliçons apreses i bones pràctiques a partir de casos empresarials concrets i es fomentarà la col•laboració entre companyies per impulsar l’expansió cap a les regions africanes.

Per què l’Àfrica?
L’Àfrica evidencia un dinamisme i una gran projecció econòmica, i ACCIÓ ha detectat que hi ha un interès creixent de l’empresariat català per exportar-hi. La població és de gairebé 1.000 milions de persones i set de les economies de la zona es troben entre les 10 de major creixement del món. De fet, actualment, l’Àfrica representa el 4% de la riquesa mundial, però el 2030 es preveu que aquest percentatge creixi fins al 7% i fins al 12% el 2050.



Cercador de premsa

Calendari

Calendari

Contacteu-nos

Contacte

premsa.accio@gencat.cat

Tel. 93 476 72 13

Rebre comunicats