El Departament d’Empresa i Coneixement, a través d’ACCIÓ, compta amb un estand a la fira per tal que les startups catalanes presentin els seus productes i coneguin socis potencials en l’àmbit de la digitalització del comerç
- És la primera vegada que se celebra aquest esdeveniment, que té lloc aquesta setmana a Barcelona al recinte de Fira de Barcelona – Gran Via, i que compta amb representants de companyies com Google, British Airways, Ikea, Alibaba, Nestlé o Carrefour.
10 startups catalanes participen aquesta setmana a través d’ACCIÓ a la primera edició del Retail & Brand Experience Congress, l’esdeveniment organitzat per Fira de Barcelona per analitzar les oportunitats de negoci derivades de l’impacte de la digitalització al comerç. El congrés, que s’allargarà fins aquest dimecres, compta amb la participació d’un centenar d’empreses com Google, British Airways, Ikea, Alibaba, Nestlé o Carrefour.
Amb l’objectiu de presentar els seus productes i serveis i conèixer socis potencials, les 10 startups catalanes tenen presència a l’estand d’ACCIÓ – l’agència per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement– ubicat a l’Startup Village, l’espai dedicat a les empreses emergents més innovadores a escala internacional. Les startups seleccionades són Barnerbrand, Blackbookfashion, BlockTac, Buyourself, Dynamo vídeo, Epinium, Moca, Loyal Guru, Ratenow i RobinDataHood.
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, va remarcar dilluns durant la inauguració del Retail & Brand Experience Congress “l’aposta del govern per aquest congrés, sumant esforços amb Fira Barcelona, amb el ferm convenciment que esdevindrà una cita de referència a nivell mundial i posicionarà Catalunya com a pol d’innovació, també, en l’àmbit del comerç”. El Departament d’Empresa i Coneixement també participa en aquesta primera edició del RBEWC a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).
En el marc del recorregut inaugural, la titular d’Empresa i Coneixement va voler destacar que “Catalunya està ben posicionada com a hub de startups, i ara és el moment de construir especialitzacions; el retail n’és una. En aquesta edició veurem com es combina l’activitat congressual, com ara conferències i ponències, amb una part expositiva i amb iniciatives vinculades al lleure, tot plegat per liderar la transformació digital en el sector del comerç”.
En la línia de contribuir a la digitalització de les botigues i marques físiques, el congrés ha presentat un seguit d’innovacions tecnològiques que es podran veure en els comerços del futur; des d’un robot humanoide que pot fer de venedor o cambrer a un mirall intel·ligent que recomana productes segons les preferències i el to de pell dels usuaris. També s’han mostrat eines per quantificar el flux de clients, el seu grau de satisfacció i les zones més visitades de les botigues.
Es tracta d'un esdeveniment organitzat per Fira de Barcelona per analitzar les oportunitats de negoci derivades de l’impacte de la digitalització al comerç