El sector del tèxtil i la moda inclou les activitats de disseny i de confecció en tots els materials, així com la joieria i les joguines. Les noves tendències de mercat donen un nou impuls a aquest àmbit que va ser motor de la industrialització catalana.

Activitats i missions de l'àmbit del tèxtil i la moda

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci vinculades al tèxtil i la moda

Estats Units

Estats Units

Tèxtil i moda


Roba, accessoris i tecnologies per al detall

La Ciutat de Nova York és un dels centres mundials de la moda: ofereix talent creatiu, espais comercials, és la seu de líders mundials del sector i d'escoles de moda i disseny de renom.
La indústria de la moda a Nova York dóna feina a unes 180.000 persones i genera ingressos que superen els 2 bilions d'USD. S'estima que uns 14.000 establiments de moda tenen la seva seu a la ciutat de NY. Amb més de 75 grans fires de moda, la ciutat de Nova York atrau centenars de milers de visitants cada any.
Guatemala

Guatemala

Maquinària, metal·lúrgia i béns d'equip

Tèxtil i moda


Maquinària, béns d'equip i tecnologia per al sector tèxtil i confecció

Les exportacions del sector tèxtil i confecció superen els 1.525 M USD i representen més del 9 % del PIB i un 20 % del PIB industrial a Guatemala.
S'exporten pantalons de cotó i fibra sintètica, camises de teixit de punt i de cotó per a home i dona, roba de nadó, vestits de cotó i fibra sintètica, roba de dormir i pijames. El procés d'integració vertical de la indústria ha aconseguit incorporar totes les activitats productives de la cadena tèxtil confecció, des de la producció de fibres, la fabricació i l'acabat de filats i teixits, el disseny, tall i confecció de peces i la logística associada. Per tant, es generen oportunitats per a la comercialització de maquinària i sistemes industrials per a la fabricació de filat i teles i la confecció de peces de teixit de punt amb accessoris i embelliments.
Colòmbia

Colòmbia

Restauració, turisme, cultura i oci


Sector turisme en creixement constant

Des del canvi d'imatge del país, el turisme és un sector en creixement constant, que requereix de productes i serveis especialitzats.
Colòmbia assoleix any rere any els objectius fixats en arribades de turistes i pernoctacions. Aquest fet es tradueix en una forta inversió en construcció d'hotels i la compra de productes i béns d'equip per al canal Horeca. També, se sol·liciten serveis de consultoria relacionats amb el sector turístic, com poden ser estudis de viabilitat, desenvolupament de marques turístiques o incorporació de les TIC en el sector.
Emirats Àrabs Units

Emirats Àrabs Units

Alimentació

Restauració, turisme, cultura i oci


El sector de l'alimentació segueix sent actiu

Les importacions d’aliments dels Emirats Àrabs Units són molt significatives per la falta d’agricultura del país i representen entre un 70-80% de les seves necessitats alimentàries.
D'aquestes importacions, aproximadament el 50% es reexporta a altres països propers gràcies a la liberalització del comerç, fet pel qual es considera aquest país com un hub regional, porta d’accés a un mercat d'uns 400 milions d'habitants. D'altra banda, la societat multicultural i el posicionament dels Emirats com una destinació turística internacional, conjuntament amb l'augment de la població i del seu poder adquisitiu han ajudat a fomentar el consum d'aliments els darrers anys.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Tèxtil i moda: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial