Informes d'anàlisi econòmica
Consulta les principals conclusions i resultats de la tercera edició del Baròmetre de la Innovació, elaborat per ACCIÓ, que recull informació estadística sobre l'estat de la innovació a Catalunya el 2016.
Des d'ACCIÓ t'acompanyem per desenvolupar un projecte, generar valor al mercat o maximitzar els teus resultats a través de la innovació. Consulta els nostres serveis.
Baròmetre de la Innovació a Catalunya 2016
El Baròmetre de la Innovació a Catalunya és un exercici pioner en l’àmbit internacional pel que fa a l’avaluació de la innovació de les empreses. D’una banda, analitza l’estat de la innovació a Catalunya tenint en compte els nous enfocaments cap a un major pes dels actius intangibles. De l’altra, ofereix informació directa sobre el procés d’innovació de les empreses catalanes, de manera que es redueix el decalatge existent de prop de dos anys en les diferents enquestes i anàlisis oficials sobre innovació.
Principals conclusions
- Augmenta l’activitat d’R+D empresarial i els recursos destinats per part de les empreses. En concret, el 25,4% de les empreses catalanes han adquirit o desenvolupat R+D el 2016 –xifra superior a l’any anterior-i el 58% hi ha destinat més recursos
- Més de la meitat de les empreses catalanes (un 54,6%) han realitzat algun tipus d’innovació el 2016, seguint amb la tendència creixent dels darrers anys. Sobretot ho han fet per millorar el procés productiu, el propi producte o servei i el mètode d’organització
- Les empreses emergents i majors de 50 anys són les que més innoven. En concret, un 67% de les que tenen menys de 5 anys innoven, així com el 67,3% de les que superen els 50 anys
- Es demostra la vinculació entre la innovació i la internacionalització: un 53,7% de les empreses que han innovat el 2016, també han exportat
- Un 80,3% de les empreses catalanes que ha innovat el 2016 preveu un augment de la facturació l’any 2017, mentre que un 64,1% estima augmentar la productivitat i un 35,6% crear nous llocs de treball
- El Big Data predomina en la transformació digital de les empreses