Casos d'empresa Lucyanna Barbosa, CEO de Bicosome
L’empresa catalana ha desenvolupat una tecnologia que permet portar un principi actiu cosmètic o farmacèutic a la capa de pell adequada per optimitzar el seu efecte; un producte que comença a fer-se un lloc a la capital del healthcare amb l’ajuda del programa Road to Boston d’ACCIÓ.
Arribar al fons de la qüestió no sempre és fàcil. Tampoc per a les cremes o altres productes d’aplicació tòpica en el seu objectiu de traspassar la pell. En aquest propòsit, la tecnologia desenvolupada i patentada per l’empresa catalana Bicosome ho fa tot més fàcil. “La nostra tecnologia és un sistema transportador", resumeix Lucyanna Barbosa, CEO de la companyia. A través de nano encapsulació, aconsegueixen “vehiculitzar molècules a la pell i a través seu”. És a dir, permetre a un principi actiu, cosmètic o farmacèutic, arribar a la capa de pell adequada perquè el seu efecte o benefici sigui el més òptim possible. Un avenç que fa les primeres passes a la capital mundial del healthcare, Massachusetts, amb l’ajuda del programa Road to Boston.
“En l'àrea cosmètica operem als Estats Units des del 2014 en un negoci que va creixent”, recorda Barbosa. Ara bé, Bicosome volia anar més enllà i operar-hi també en l’àmbit de la salut. “Veiem també molt de potencial en malalties cròniques de la pell. Estem fent un projecte en l'àrea pharma i de medical device; i per això ens va interessar el Road to Boston”, explica sobre la motivació d’apuntar-se a aquest programa.
"El programa Road to Boston ha permès a Bicosome trobar en aquest ecosistema els socis ideals per als seus projectes"
“Boston és on l'àrea de healthcare es desenvolupa amb més potència”, destaca la CEO de Bicosome. El seu objectiu, doncs, era “anar-hi i fer una exploració del mercat, parlar amb molts professionals, veure les limitacions, els casos d'èxit i parlar amb possibles clients. Tot plegat per poder tornar aquí i ajustar i perfilar la nostra estratègia”. Uns objectius que, en bona part, s’han complert. “Hem obert un parell de possibilitats amb empreses d'allà que s'estan treballant”, avança amb prudència.
Un d’aquests projectes és la col·laboració amb la companyia nord-americana Dermalytica, fruit de les reunions mantingudes a Boston durant la participació en el programa. “És una empresa petita que té una molècula molt interessant en una àrea terapèutica, però no penetra a la pell. Amb la nostra tecnologia podrà entrar-hi i aplicar les seves funcions”, celebra Barbosa. De fet, la col·laboració amb Bicosome permetrà a Dermalytica desenvolupar amb més garanties el seu projecte, presentat a la SBIR.
La molècula precisa
Bicosome ven la seva tecnologia tant amb ingredients a través de distribuïdors en diversos països, com realitzant projectes a mida per a la indústria farmacèutica i cosmètica. “El client normalment ja té una molècula patentada i vol vehiculitzar-la a través dels bicosomes; o vol tenir un bicosome en exclusiva per a la seva molècula”, explica Barbosa.
"Els mentors del programa t'ajuden a aconseguir les reunions, a saber com enfocar-te a la cultura empresarial d'allà i a la negociació"
En aquest sentit, aconseguir introduir-se a l’àrea de Boston és crític per jugar a la primera divisió del sector. “Anar-hi amb el Road to Boston ha valgut molt la pena perquè amb l'ajuda dels mentors del programa i de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ, que coneixen el mercat; t'ajuden a aconseguir les reunions, a saber com enfocar-te a la cultura empresarial d'allà i a la negociació”, valora la CEO de Bicosome. Al capdavall, amb sis mesos de formació que inclouen dos viatges d’una setmana als Estats Units “pots tenir una visió 360º de la situació i tornar a casa amb bagatge per treballar”.
Per la dirigent de Bicosome, però, el principal avantatge és “l'estalvi de temps que et suposa disposar d'algú allà que coneix el mercat i entén el teu projecte. Et pot introduir, presentar-te a les persones adequades i orientar-te sobre amb qui hauries de parlar. T'obre moltes portes”.
Unes portes, les obertes a Boston, que han de permetre a Bicosome avançar cap a un objectiu ambiciós: “separar-nos en dues unitats de negoci: cosmètics i pharma, amb models de negoci diferents”.