• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’ecosistema de les empreses socials a Catalunya

Informes sectorials

Tenir com a missió assolir un impacte positiu a la societat, reinvertir el 100% dels beneficis i aconseguir més d’un 50% dels ingressos a través de la facturació. Aquests són els requisits que defineixen les gairebé 300 empreses socials presents a Catalunya.
31/01/2018
L’ecosistema de les empreses socials a Catalunya

L’ecosistema de les empreses socials a Catalunya

El projecte europeu RaiSE Interreg Europe, liderat per ACCIÓ, té l’objectiu de millorar la competitivitat de les empreses socials. Per aconseguir-ho, un primer pas és conèixer la seva realitat, identificar els seus punts forts i punts febles i assenyalar els reptes a superar.

Enfocats a serveis i amb majoria femenina

Això és el que fa aquest estudi, que ha identificat 293 empreses socials a Catalunya. Més de la meitat, un 52,6%, tenen més de 10 anys de vida; fet que remarca la maduresa d’aquest tipus de companyies.

El 70% de les empreses socials catalanes proveeixen serveis. Ho fan amb un capital humà on les dones són clarament protagonistes. Dos de cada tres treballadors d’empreses socials són dones.

La inserció, protagonista

Una de les característiques principals de les empreses socials és que concentren bona part del seu impacte en la inserció laboral i/o social. Més enllà d’això, també treballen en àmbits com el socioeducatiu, el sociosanitari o el reciclatge.

Pel que fa a l’activitat, una quarta part es dedica als serveis a persones. Els serveis a organitzacions, el comerç o l’agricultura són altres espais habituals de l’activitat de les empreses socials.

El repte comercial

El 45% de les empreses socials catalanes assenyalen les dures condicions comercials i de mercat com un dels seus principals obstacles en el dia a dia. La competència i els problemes de tresoreria també preocupen un sector que, ben sovint, lamenta la manca de temps per desenvolupar tot el seu potencial comercial.

Consulta totes les dades al resum executiu de l’estudi.

Serveis relacionats