Casos d'empresa Laura Blanc, International Marketing Executive d'Herta
L’empresa catalana posa al servei de la seguretat la tecnologia més ràpida de reconeixement facial per identificar sospitosos i delinqüents entre la multitud. És una de les companyies que aprofitarà l’Estand Catalonia de la Generalitat de Catalunya per ser present al Mobile World Congress 2018.
Cada dia desenes de càmeres enfoquen les nostres cares sense que ni tan sols ens n’adonem. Una circumstància que no ajuda aquells que no volen ser trobats, especialment quan els persegueix la justícia. Més encara si aquestes càmeres incorporen tecnologia de reconeixement facial com la creada per Herta, una de les empreses catalanes que formen part de l’Estand Catalonia al Mobile World Congress 2018.
“Vam ser la primera empresa que va començar a utilitzar la tecnologia de GPU, targetes gràfiques molt habituals en videojocs que ajuden a processar a una velocitat molt ràpida”, explica Laura Blanc International Marketing Executive de l’empresa.
Herta va néixer al 2010 com una spin-off de la UPC que realitzava diferents biometries per al reconeixement de veu, d’iris i facial. A partir del 2012, però, es van centrar en el reconeixement facial per abordar el segment de la seguretat. “Ens vam convertir en la tecnologia més ràpida de reconeixement facial al món”, recorda Blanc.
Cap cara desapercebuda
“Treballem per a governs, policies o casinos”, enumera la responsable d’Herta. Disposar de la tecnologia més ràpida de reconeixement facial els permet també explotar àrees com el màrqueting, on les aplicacions són tantes com es puguin imaginar, de reconèixer clients VIP quan entren a una botiga fins a fer campanyes de publicitat dirigida.
Tot i així, a Herta el context global els va convèncer d’especialitzar-se en el camp de la seguretat. “Vam pensar que el futur de la seguretat en entorns multitudinaris en aeroports, estacions de tren o centres comercials seria reconèixer una persona entre la multitud”, diu Blanc. Al capdavall, per a un vigilant de seguretat és molt difícil “recordar totes les cares d'una llista negra”.
Herta, que compta amb una quarantena de treballadors a tot el món (26 a Catalunya), ja ha realitzat diversos treballs amb èxit. Un dels últims ha estat en la gala dels Globus d'Or del 2018. “L'Hotel Hilton, on es feia la cerimònia, tenia vuit càmeres al hall amb reconeixement facial. Ja ho havíem testat en tres edicions i aquesta era la primera on ho han comprat i ja ho tindran de forma permanent”, celebra. L'objectiu era evitar assetjadors d'actors o impostors, tasca per a la qual han treballat de la mà de l'FBI i la policia de Beverly Hills, que els va facilitar l’accés a la seva base de dades de gent sospitosa.
Un altre àmbit amb potencial de futur per a la seva tecnologia és el dels esdeveniments esportius. “Vam ser a l'Estadio Centenario de Montevideo, en el derbi Peñarol-Nacional, amb 36 càmeres per identificar els hooligans perillosos”. Tasca que van resoldre amb èxit i que va permetre a la policia atrapar els seguidors radicals amb accés vetat. A més, aquest estiu la tecnologia d’Herta també garantirà la seguretat al Mundial de Futbol que se celebrarà a Rússia.
Tot plegat sense obviar un dels grans nínxols a explotar: el de les ciutats intel·ligents i segures. “El sector de les smart cities té un gran potencial. Hem aconseguit alguns projectes que es faran públics en el futur”, aventura Laura Blanc.
El MWC, la millor carta de presentació
Herta fa negoci amb software que ven normalment a través d'integradors i distribuïdors. Per a una companyia com la seva, ser presents al Mobile World Congress (MWC) és una oportunitat d’or que intentaran aprofitar des de l’Estand Catalonia de la Generalitat de Catalunya.
“Al MWC presentarem la primera aplicació per al mòbil, BioID. Està connectada a una base de dades que el client té al seu servidor. Amb la càmera del mòbil pot fer fotos a una persona i veure si és a la llista”. Una aplicació especialment interessant per a la policia o l'anàlisi forense i que ha nascut de les mateixes demandes dels seus clients.
Més enllà de presentar aquesta novetat, Blanc assegura que “el MWC ens servirà per demostrar la rapidesa i precisió de la nostra tecnologia. Alhora, ens interessa molt trobar socis potencials per crear noves aplicacions mòbils amb reconeixement facial”.