Què has de saber?
Subvencions a les Xarxes d'inversors privats d'ACCIÓ 2023.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Ajut dirigit a les Xarxes d’Inversors Privats acreditades per ACCIÓ per incentivar el tancament d’operacions d’inversió en empreses catalanes innovadores en fases inicials i amb un alt potencial.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 20 de desembre de 2023.
- Llistat d’operacions
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis de l’exercici fiscal en curs i en els dos exercicis anteriors
- Pressupost detall de les despeses del sol·licitant
- En el cas de subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
a.1) En el cas de les empreses que, d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament.
a.2) En el cas d’aquelles entitats que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, s’haurà d’acreditar el compliment dels terminis legals de pagament mitjançant certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes, que tindrà en compte el termini efectiu dels pagaments de l’entitat amb independència de qualsevol finançament pel cobrament anticipat de l’empresa proveïdora.
- Documents que acreditin l’exactitud de cada operació detallada en el llistat d’operacions, i que són:
e.1) Per a les ampliacions de capital en base a noves aportacions dineràries o per compensació de crèdits cal presentar una còpia de les escriptures públiques registrades on el notari doni fe tant de l’operació realitzada com de que s’ha fet el desemborsament i per part de qui.
e.2) Per als préstecs participatius i préstecs convertibles, cal presentar el contracte de préstec signat entre l’empresa i l’inversor.
e.3) Document bancari que mostri la data i l’import efectivament desemborsat per l’inversor en l’empresa (o document bancari que acrediti el cobrament per part de l’empresa de l’import desemborsat per l’inversor).
Aquells inversors acreditats que facin els desemborsaments a través d’empreses participades per ells hauran de justificar la relació amb l’empresa a través de la qual estan invertint en l’operació.
e.4) Un comprovant de pagament de quota de l’inversor amb data de pagament anterior a la data de formalització de l’operació, o document que acrediti la pertinença de l’inversor (o societat que representi a l’inversor) a l’entitat beneficiària amb data anterior a la data de formalització de l’operació.
En el cas de familiars de primer grau de consanguinitat d’un inversor adscrit que no puguin justificar la seva adscripció a la xarxa es consideraran com a membres adscrits aportant una carta justificativa signada pel responsable de la xarxa explicant la seva relació amb l’inversor adscrit.
e.5) Document d’adscripció de l’empresa a la xarxa amb anterioritat a la formalització de l’operació, o convocatòria del fòrum de la xarxa que doni fe que hi va participar l’empresa emprenedora.
e.6) Qualsevol altra documentació que pugui ser útil per acreditar l’operació també podrà ser aportada per l’entitat sol·licitant.
Documents
Entitats catalanes amb l’acreditació com a entitat de finançament alternatiu d’ACCIÓ en la categoria de Xarxes d’Inversors Privats en vigor a la data de sol·licitud de l’ajut.
Per presentar-se a l’ajut, les entitats han de justificar com a mínim una operació d’inversió tancada en startups deeptech amb seu social a Catalunya, en forma de capital o de préstec participatiu o convertible, realitzada entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2022, i per un import global desemborsat per operació igual o superior a 20.000€ (comptant els desemborsaments de tots els inversors que participen en l’operació).
Les entitats sol·licitants hauran de presentar el total d’operacions detallat, així com els documents que acreditin l’exactitud de cada operació.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 08/12/2023 al 20/12/2023Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Amb el certificat digital es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.