Per sol·licitar l'acreditació cal que emplenis el Formulari de sol·licitud que trobaràs a l'apartat "Sol·licitud". Per tal de verificar el compliment dels requisits exigits s’haurà d’adjuntar al Formulari de sol·licitud d’acreditació la documentació detallada en format ZIP, sempre i quan no superi els 5 MB.
En el cas que la documentació superi els 5MB, tindràs 24 hores per adjuntar en una segona fase la resta de documentació necessària.
Les sol·licituds es consideraran com a degudament formalitzades en el moment que s’hagi enviat el formulari Web i tota la documentació acreditativa.
La documentació a adjuntar, és la següent:
- Estatuts vigents, i escriptura o acte de constitució del clúster inscrits al corresponent registre.
- Anàlisi estratègica, d’acord amb el que disposa el punt 1.2 k) de l’Annex.
- Pla d’accions anual a presentar durant cadascun dels 3 anys de vigència de l’acreditació d’acord amb el que disposa el punt 1.2 l) de l’Annex.
- Organigrama de l’òrgan d’administració del clúster i certificat de la composició actual de l’òrgan d’administració lliurat pel registre corresponent o en el seu defecte pel secretari de l’entitat sol·licitant. En aquest últim cas anirà acompanyat del comprovant d’haver estat presentat a inscripció al registre corresponent.
- Primer enviament de la base de dades amb informació dels socis, benefactors, entitats col·laboradores o figures afins. Aquesta base de dades ha d'incloure: Nom (raó social) i NIF dels socis o figures afins del clúster, any d’incorporació al clúster, nom, cognom, càrrec, codi postal, correu electrònic i telèfon de la persona de contacte que participa al clúster, i facturació anual, plantilla a final de l'últim exercici tancat i pàgina web i estarà signada pel President i el Secretari del clúster en format PDF i, addicionalment, s'adjuntarà com a arxiu Excel. Trobareu el model a omplir al web d’ACCIÓ.
- Currículum Vitae o el perfil de LinkedIn del clúster manager i el seu document acreditatiu de la relació contractual del clúster manager amb el clúster, i declaració d'altres activitats professionals o empresarials que realitzi, si s'escau. Respecte a la resta de professionals contractats, presentar el seu document acreditatiu de la relació contractual amb el clúster.
- Còpia del certificat Bronze Label o superior que atorga l’European Secretariat for Clúster Analysis (ESCA), únicament pels clústers de més de tres anys.
- En el cas de clústers en processos d’integració oberts, acord o carta d’intencions que acrediti la voluntat d’integració entre clústers dins l’any natural en curs de la sol·licitud d’acreditació.
- Memòria descriptiva de la trajectòria del clúster d’acord amb el model present a la web d’ACCIÓ.
- Document descriptiu de la Governança, indicant els compromisos i responsabilitats desenvolupades pels membres de l’òrgan d’administració. Trobareu un model orientatiu en el document Model Memòria descriptiva de la governança del clúster (document .PDF).
Consulta els requisits específics en el DOGC.